سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیرى را که آتش دوزخ در پى بود خیر نتوان به حساب آورد ، و شرّى را که پس آن بهشت بود ، شرّ نتوان وصف کرد . هر نعمتى جز بهشت خوارست ، و هر بلایى جز آتش دوزخ عافیت به شمار . [نهج البلاغه]
اجازه نمی دهیم
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دیدار رئیس سازمان و جمعی از هنرمندان صدا و سیما (1389/04/12)

دیدار رئیس سازمان و جمعی از هنرمندان صدا و سیما (1389/04/12) 

--------------------------------------------------------------------------------

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از کارگردانان، نویسندگان، هنرمندان و دست اندرکاران مجموعه های نمایشی صدا و سیما، جایگاه رسانه ملی و بخصوص بخش «هنرهای نمایشی و فیلم و سریال» را، مهمتر از هر زمان دیگر دانستند و با تشکر صمیمانه از تلاشهای ارزنده مدیران و هنرمندان رسانه ملی در این زمینه افزودند: با استفاده ازامکانات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله تاریخ و فرهنگ جذاب و پر فراز و نشیب ایران، می توان فاصله زیاد وضع موجود با وضع مطلوب را کاهش داد وپر کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، هنرهای نمایشی را در "نگاه راهبردی به نقش رسانه در عرصه فرهنگ سازی"، بسیار تأثیرگذار خواندند وافزودند:  واقعیات نشان می دهد که صدا و سیما و بویژه بخش هنرهای نمایشی، نقش بسیار مهمی در حال و آینده کشور برعهده دارند.
ایشان رسانه ملی را، عمده ترین مرکز هدایت فکری جامعه برشمردند و با اشاره به تعبیر حضرت امام خمینی درباره صدا و سیما افزودند: این دانشگاه بزرگ باید همچون قله ای عظیم و سرچشمه ای همیشه جوشان، زلالِ معارف الهی – انسانی – اجتماعی – فرهنگی و سیاسی را در زندگی مردم جاری سازد که این جایگاه بسیار مهم، تکالیفی اساسی را در مقا بل مسئولان، دست اندرکاران و همکاران هنرمند صدا و سیما قرار داده است.
رهبر انقلاب اسلامی، استفاده دشمنان ملت ایران را از هنرهای نمایشی برای تأثیرگذاری در افکار عمومی، نشانه ای از ظرفیت عظیم اینگونه هنرها دانستند و خاطرنشان کردند: ملت بزرگ، زنده و هد فمند ایران ، دارای پیامهای ناب و سعادت آفرینی است و از این لحاظ نیز باید حقیقتاً در اعتلای  هنرهای نمایشی اهتمام ورزید و در این زمینه سرمایه گذاری مادی و معنوی کرد.
ایشان، با اشاره به سخنان برخی هنرمندان در این دیدار درباره دغدغه های روحی و روانی در ساخت آثار هنری و نیز مشکلات ناشی از پرداختن به ? ?رخی انتقادات افزودند: روح هنرمند، لطیف و ظریف است اما هنرمندان در این زمینه حساسیت زیادی نشان ندهند و با اعتماد به نفس به کار بسیار مهم خود بپردازند.
ایشان در همین مقوله ، برخی دغدغه های هنرمندان را غیرواقعی دانستند و افزودند: بعضی ایرادهایی که به سریالها و فیلم ها گرفته می شود درست است و مواردی وجود دارد که لازم است حتما رعایت شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، عبور از خط قرمزهای اخلاقی ، دینی و فرهنگی را دارای ضررهای فراوان خواندند و خاطرنشان کردند: در برخی سریالها، نیازی به طرح اینگونه موارد ، اصولاً وجود ندارد و به هر حال مسائلی که شرع مقدس لازم دا? ?سته است، در تولیدات هنری کاملا رعایت شود.
ایشان، ترویج ارتباط غلط زن و مرد را از جمله مسائل کاملاً غیرلازم برشمردند و در تشریح مفهوم صحیح انتقاد به عنوان یک عنصر ضروری افزودند: به موازات طرح  نقاط منفی و تاریک جامعه، باید با طرح نقاط مثبت و ترسیم مبارزه شخصیتها و قهرمانهای سریال  با زشتی ها و پلیدیها، بگونه ای عمل کرد که در نهایت ،آن نقاط منفی ،طرد و مغلوب شوند چرا که در غیر این صورت ،طرح نقاط منفی ،عملاً به نق زدنهای مکرر و سیاه نمایی تبدیل می شود و در جامعه یاس و نومیدی ترویج می کند.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: در هر داستان  وسرگذشتی ،در چالش خیر و شر،  انگیزه های سالم موجود برای مبارزه با جریان شر نیز، هنرمندانه به تصویر کشیده شود تا فضای واقعی جامعه در ذهن مخاطب ترسیم گردد.


ایشان ایستادگی تاریخی ملت ایران در مقابل جبهه استکبار را منشا دشمنی صریح واشکار قدرتهای بزرگ با این ملت خواندند وافزودند: دوران کنونی  از لحاظ سیاسی دورانی استثنایی است اما بدون تردید ملت بزرگ ایران این گذرگاه دشوار را نیزپشت سر خواهد گذاشت و در هر حرکتی از جمله آثار هنری و نمایشی باید واقعیت مسلم این دوران تاریخی، یعنی دشمنی  قدرتهای زورگو با ملت ایران را در نظر داشت و نقش خود را در مقابله با این دشمنی ایفا کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای دروغهای فضاحت بار دشمنان ملت ایران را در زمینه دمکراسی – حقوق بشر و همکاری با ملتها یادآور شدند و افزودند: کسانی که سلاح و مواد شیمیایی را برای جنایت آفرینی در حق ملت ایران، در اختیار صدام قرار می دادند امروز شبکه های به ظاهر فرهنگی تشکیل می دهند تا همان هدف را دنبال کنند و این واقعیت نباید از چشم کسی پوشیده بماند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به تاریخ کهن این سرزمین ،ملت ایران را  از لحاظ تاریخی ملتی حقیقتاً عفیف و نجیب خواندند و با یاد آوری تلاش بی وقفه شبکه های بیگانه برای شکستن حری م عفاف و حجاب و ویران کردن بنیان خانواده در ایران افزودند: آنهایی که با این ملت  ادعای دوستی می کنند با تولید فیلمهای سینمایی و تلویزیونی ضد ایرانی، دشمنی خود را با تاریخ و فرهنگ این ملت پرافتخار آشکار کرده اند  و در چنین شرایطی، هر کار نمایشیِ سیاسی، باید با هوشیاری کامل صورت گیرد تا در جهت اهداف دشمن نباشد.
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح انتظار رهبری نظام از جامعه هنرمندان بویژه دست اندرکاران عرصه های فیلم و سریال تأکید کردند: اگر شما در آثار خود با هوشیاری و دشمن شناسی، ایستادگی تاریخی ملت ایران را به زیبایی ترسیم کنید، خود ، قهرمان یک داس? ?ان حقیقی می شوید و اثر نمایشی شما نیز مطمئناً جذاب تر و گیراتر خواهد بود و این مسئله ای است که از جامعه هنرمندان و بویژه هنرمندان فعال در صدا و سیما توقع می رود .
ایشان با قدردانی از تلاشهای فاخر و ارزشمند هنرمندان توانا ، و دست اندرکاران سریالها و فیلم های تلویزیونی افزودند: در پشت هر لحظه این گونه آثار فاخر، دریایی از کار و تلاش و ابتکار و خلاقیت وجود دارد و باید واقعآً قدردان این گونه کارها بود.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، مدیران بخشهای مختلف رسانه ملی بویژه بخش هنرهای نمایشی صمیمانه تشکر کردند و افزود? ?د: با وجود این تلاشهای ارزشمند ، میان وضع کنونی و آنچه باید انجام شود فاصله زیادی است که می توان با استفاده از ظرفیتهای سخت افزاری ونرم افزاری و تلاش بیشتر برای اعتلای برنامه ها به خصوص برنامه های نمایشی این فاصله را کاهش داد و پر کرد.
در ابتدای این دیدار سیدعزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در سخنانی با اشاره به جایگاه رسانه ملی به عنوان یک دانشگاه عمومی که وظیفه هدایت و مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارد گفت: صدا و سیما نقش و جایگاه ویژه ای در عرصه مواجهه با جنگ نرم دشمن دارد و بر همین اساس، رسانه ملی مهندسی و مدیریت پیام در برنامه های مختلف از جمله برنامه های نمایشی را از طریق تعیین راهبردها، اهداف و اولویت ها در افق رسانه، بطور جدی در دستور کار قرار داده است.
رئیس رسانه ملی با اشاره به نتایج نظرسنجی ها مبنی بر علاقه گسترده مردم به فیلم ها و برنامه های نمایشی تولید داخل، افزود: در 6 سال گذشته برنامه ریزی گسترده ای برای تولید و تأمین فیلم و سریال در داخل انجام و تلاش شده است. وی گفت با تعیین ضوابط خاص و تشکیل شورای راهبردی و استفاده از مرکز نظارت صدا و سیما در مراحل تحقیق فیلم نامه، پیش تولید، تولید، و پس از تولید، سعی شده است در روند تولید برنامه های پرمحتوا و جذاب نظارتی دقیق انجام شود.
آقای ضرغامی با اشاره به بررسی سالیانه بیش از دو هزار طرح و فیلمنامه در شوراهای طرح و برنامه شبکه های مختلف سیما خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموع تولید سالیانه برنامه های نمایشی اعم از سریال، فیلم و انیمیشن در شبکه های ملی و استانی، دو هزار ساعت است که در مقایسه با سال 82، پنج برابر شده است.
وی مجموع پخش برنامه های نمایشی، فیلم و انیمیشن در شبکه های داخلی و برون مرزی صدا و سیما را بیش از سی و سه هزار ساعت در سال بیان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال 82 به 9 برابر افزایش یافته است.
رئیس رسانه ملی میزان تولید و پخش سریالهای ایرانی را دو برابر سریالهای خارجی و تولید و پخش فیلم های ایرانی را 44 درصد فیلم های پخش شده برشمرد و خاطرنشان کرد: در 6 سال گذشته 20 سریال با موضوع انقلاب اسلامی تولید و پخش شده که 2 برابر تولید تمامی سالهای قبل از این دوره است.
ضرغامی افزود: دهها اثر نمایشی دیگر نیز با موضوعات اعتقادی، نقد صهیونیزم، طرح و معرفی شخصیتهای برجسته ملی و دینی، دفاع مقدس، هشدارهای اجتماعی، جنبش نرم افزاری علمی، کار و کارآفرینی، ترویج کتابخوانی، دستاوردهای هسته ای، و روشنگری درباره جریانات انحرافی تولید و پخش شده است.
سیدعزت الله ضرغامی با یادآوری تلاشهای رسانه ملی در تعمیق و گسترش ن? ?ضت آزاداندیشی و بسط ایمان روشن بینانه دینی، به برخی اقدامات دیگر در رسانه ملی در حوزه فیلم و سریال از جمله تولید سریالهای بلند شبانه، ساخت 650 فیلم داستانی تلویزیونی در 6 سال گذشته، تجربه های جدید در حوزه طنز، افزایش تولید تله تئاتر، ساماندهی موسیقی در مجموعه های نمایشی، راه اندازی برخی رشته های جدید در مقاطع «کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا»، و راه اندازی شبکه مستقل فیلم و سریال به زبان عربی در ماههای آینده، اشاره کرد و گفت: رسانه ملی با گامهای استوار در میدان جنگ نرم ایستاده است و در این مسیر از تمام ظرفیت های فکری و هنری جامعه کمک خواهد گرفت.
و ی بر لزوم حمایت بیش از پیش دستگاههای مختلف از صدا و سیما در عرصه جنگ نرم تأکید کرد و افزود: رسانه ملی برای ادای صحیح وظایف خود در این نبرد سخت و پیچیده و ورود به عرصه های جدید و نو، نیازمند حمایت نخبگان حوزه و دانشگاه، افزایش تحمل و انتقاد پذیری افراد حقیقی و حقوقی، پرهیز از تنگ نظریها و نگرشهای سطحی و عجولانه، و تفاوت قائل شدن میان خطاهای تاکتیکی و خطاهای راهبردی است.
همچنین در این دیدار تعدادی از کارگردانان، نویسندگان و بازیگران سینما و تلویزیون به بیان دیدگاههای خود درخصوص مسائل مختلف هنری پرداختند.
مسعود جعفری جوزانی کارگردان فیلم و سریالها ی تلویزیونی از جمله سریال در چشم باد در صحبتهای خود به انتقاد از وضعیت سینما و عملکرد مسئولان هنری در این بخش پرداخت و گفت: در عرصه سینما زمینه لازم برای حضور فعال سینماگران مستقل و البته متعهد وجود ندارد و سینماگران یا باید به سلیقه نازل توزیع کنندگان، یا دستورات حزبی برخی مسئولان هنری و یا برخی کارهای افراطی تن دهند.
وی با تأکید بر لزوم عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی برای اعتلای فرهنگی در حوزه سینما، خواستار اعتماد مسئولان هنری به سینماگران امتحان داده، ایجاد فضای لازم برای ورود کارگردانان به عرصه های نو و مسائل روز جامعه، مشورت با سینماگران و هنرمندان، و پرهیز از تنگ نظری و اعمال سلیقه شخصی در عرصه هنر و سینما شد.
سیروس مقدم، کارگردان سریالها و فیلم های مختلف تلویزیونی و سینمایی نیز در این دیدار با اشاره به تأسیس روزافزون شبکه های ماهواره ای بیگانه برای اثرگذاری بر افکار عمومی گفت: صدا و سیما برای پیروزی در مقابله با هجوم سنگین فرهنگی بیگانگان، باید به امکانات مادی حقیقی و حقوقی کامل مجهز باشد.
این کارگردان سینمایی – تلویزیونی با انتقاد از برخی محدودیتها در پرداختن به «نقاط ضعف صنفها، سازمانها و گروههای مختلف اجتماعی» خواستار افزایش آستانه تحمل مسئولان و قشرهای م? ?تلف اجتماعی شد.
محمدرضا ورزی از کارگردانهای سریالهای تلویزیونی از جمله عمارت فرنگی و سالهای مشروطه به ضرورت ارتباط مراکز پژوهشی با برنامه سازان صدا و سیما در سریالهای تاریخی اشاره کرد و گفت نیاز است مورخین طراز اول کشور به درخواست همکاری برنامه سازان تاریخی پاسخ مثبت دهند و به جای نقد پس از ساخت سریال، نظراتشان را هنگام فیلمنامه نویسی بیان کنند.
این کارگردان سریالهای تاریخی صدا و سیما با اشاره به نیاز به فضاهای خاص برای فیلمبرداری این سریالها افزود: ساخت شهرک تلویزیونی جدید و وسیع کاملاً ضروری است.
خانم پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیو ن یکی از مسائل مهم عرصه هنری را مشخص نبودن جایگاه واقعی زنان در سینما و تلویزیون دانست و با انتقاد از رویکرد برخی فیلمها و سریالها به دلیل توجه نکردن به مسائل واقعی کشور گفت: در برخی از فیلم ها و سریالها فقط به مسائل و موضوعات پایتخت نشینان و برخی شهرهای بزرگ پرداخته می شود و توجهی به مسائل و موضوعات مورد توجه ساکنان دیگر شهرها و بویژه روستاهای کشور نمی شود.
شهاب حسینی بازیگر سریالها و فیلم های مختلف تلویزیونی و سینمایی نیز در این دیدار با اشاره به روزهای پایانی فیلمبرداری سریال شوق پرواز و پرداختن به زندگی سرلشکر شهید خلبان عباس بابایی در این سریال گفت: باید با پرداخت زیبا و هنرمندانه شخصیت بزرگان و نخبگان اجتماعی – سیاسی – علمی – فرهنگی – دینی و ورزشی، نسل جوان کنونی را در درک هویت ملی خود کمک کرد.
شهاب حسینی گفت: هنرمندان، سربازان عرصه فرهنگ هستند و باید همچون «رزمندگان شجاع، مبتکر و مصمم دفاع مقدس»، به وظیفه سنگین خود در عرصه فرهنگ عمل کنند.
محمدحسین لطیفی از کارگردانان سینما و مجموعه های تلویزیونی از جمله نردبان آسمان، وفا و روز سوم نیز با اشاره به تأثیر فیلمها و کارهای مذهبی و دینی بر مخاطبان، گفت ورود به این عرصه نیاز به شجاعت دارد و نباید به بهانه برخی ضعفها از ورود به سا? ?ت فیلمهای مذهبی و دینی غافل شویم.
مشکلات فنی ساخت فیلمهایی با مضمون دفاع مقدس، ضرورت حمایت قانونی از حقوق مؤلفین و مصنفین حوزه فیلم و سریال، از دیگر محورهای سخنان این کارگردان سینما و سیما بود.
مهدی سجاده چی نویسنده سینما و تلویزیون از جمله نویسنده سریالهای خاک سرخ و شهریار با اشاره به جایگاه نویسندگان فیلم های سینمایی و تلویزیونی خواستار توجه بیش از پیش به این ضعف و برطرف کردن اشکالات قانون فعلی مالکیت معنوی شد.
وی همچنین شرایط کنونی سینما را نامناسب خواند و خواستار نگاه واقع بینانه و کارشناسی به مشکلات عرصه سینما شد.
در ادامه این دیدار ضیاءالدین دری نویسنده و کارگردان سریالها و فیلم های تلویزیونی و سینمایی با تشکر صمیمانه از توجه ویژه رهبر انقلاب به مسائل و مشکلات نخبگان هنری و فرهنگی گفت: جامعه ایران، جامعه ای متکثر و متنوع است و در چنین جامعه ای، جلب رضایت مردم و کاستن از شکاف فرهنگی قشرهای مختلف، وظیفه سنگین و پیچیده ای است که رسانه ملی برای تحقق آن، نیازمند حمایت کامل است.
نویسنده و کارگردان سریالهای مختلف تاریخی از جمله کلاه پهلوی، فشارهای ناشی از اظهار نظرهای غیرتخصصی و محدودیت در باورپذیر کردن نقش های منفی را از جمله مشکلات اینگونه سریالها دانست و خواستار نوعی تغی? ?رات در روش و اصول نظارتی دستگاههای ذیربط شد.
ابوالقاسم طالبی کارگردان تلویزیون و سینما از جمله سریال «به کجا چنین شتابان» گفت: فیلمسازان ضمن دغدغه دفاع از انقلاب اسلامی، پرداختن به چالشهای فراروی آن را هم ضروری می دانند اما هنگام انتقاد از برخی دستگاهها و نهادها با مشکلات زیادی مواجه      می شوند.
این کارگردان افزود: اگر امکان آسیب شناسی از برخی مشکلات نباشد، مجموعه های تلویزیونی در نهایت کارهای متوسط و بدون خاصیت خواهد شد.
در پایان این نشست هنرمندان حاضر، از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی صمیمانه گفتگو کردند.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن ( شنبه 89/4/12 :: ساعت 6:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دومین پیام رهبر انقلاب به جوانان کشورهای غربی
دستورات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای برجام در نامه ب
دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی
دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا و هیئت همراه
دیدار جمعی از مردم، مسئولان کشور، سفیران کشورهای اسلامی و میهمان
دیدار مردم قم بمناسبت سالروز 19 دی
انتصاب نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر
پیام به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز
دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش
دیدار اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج
[عناوین آرشیوشده]
» فهرست موضوعی یادداشت ها
و[16] . در[14] . انقلاب[13] . با[11] . اسلامی[11] . به[11] . رهبر[10] . را[9] . از[8] . ای[7] . معظم[7] . ایران[6] . این[6] . حضرت[6] . خامنه[5] . برای[5] . الله[5] . آیت[5] . ،[4] . السلام علیک یا علی بن موسی الرضا[4] . امام[4] . است[4] . سال[4] . دو[4] . مراسم[4] . رئیس[3] . مسائل[3] . ملت[3] . فرمانده[3] . قوا[3] . یا ضامن آهو[3] . کشور[3] . که[3] . دیدار اهالی فرهنگ و شعرای پیشکسوت و جوان در شب میلاد امام حسن مج[3] . دیدار[3] . دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور به مناسبت هفته بزرگداشت معلم تار[3] . دیگر[3] . دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه[3] . عرصه[3] . گذشته[3] . السلام علیک[3] . المللی[3] . پیام[3] . جمهوری[3] . بسیار[3] . بصیر[3] . بین[3] . پاسدار[2] . پراستقامت[2] . پرشکوه[2] . پس[2] . تهران[2] . تبدیل[2] . بر[2] . بست[2] . بیست[2] . ایرانیان"[2] . پیام رهبر معظم انقلاب[2] . پیمان[2] . پیش[2] . حج[2] . حضور[2] . خط[2] . خاطرنشان[2] . خمینی[2] . خود[2] . بار[2] . امروز[2] . الشان[2] . اسلام[2] . است،[2] . اسلامی،[2] . افزودند:[2] . "تجلی[2] . (سلام[2] . آقای[2] . ارتحال[2] . عمومی[2] . عمیق[2] . فقیه[2] . قالَ (علیه السلام): لِلصَّلاةِ أرْبَعَةُ آلاف باب.([4]) فرمو[2] . سراسر[2] . عشق بى نهایت دل به زیارت تو اوج مى گیرد اى رضا ! مى آیم به سو[2] . عظیم[2] . شده[2] . دیدار فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران[2] . دیدار مسئولان[2] . خواندند[2] . جمهور[2] . رؤیاى آسمانى شبى تنها میان این همه رؤیا تو را دیدم ... تو ر[2] . دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر[2] . دیدار مسئولان نظام، سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی بمناسبت عی[2] . سالگرد[2] . سی[2] . سرتیپ[2] . سردار[2] . راحل[2] . روابط[2] . زمان،[2] . زهرا[2] . دست اندرکاران حج[2] . دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری[2] . دیدار رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران حج (1390/09/28) حضرت آی[2] . دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج[2] . ولی[2] . کردند:[2] . کرد[2] . کردند[2] . وفادار[2] . وفاداری[2] . کبیر[2] . نورانی[2] . همراهی[2] . یکمین[2] . موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از م[2] . موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان[2] . نظام[2] . نیروهای[2] . های[2] . فرمودند[2] . فاطمه[2] . کل[2] . محل[2] . مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام[2] . مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی (1390/06/29)[2] . ملت،[2] . می[2] . مستدرک الوسائل: ج 10، ص 359، ح 2.[2] . معظّم[2] . مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلام[2] . مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهور . مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری هفتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران تار . مراسم الحاق ناوشکن جماران به ناوگان نیروی دریائی ارتش جمهوری اسل . مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی . مفاهیم . مقدم . مسلح . مشورت . مصلای . مصلحت . مطالب . مطهری . مظهر . معاون . میدان . میلیونی . ناشران . نامه رهبر معظم انقلاب به وزیر اطلاعات (1390/01/31) . نتیجه . نخستین اجلاس بیداری اسلامی (1390/06/26) صدها عالم، دانشمند، رو . نداء الإمام الخامنئی فی إدانة الإهانة البشعة لأعداء الإسلام ضد ا . نسبت . نشر . نشست اندیشه های راهبردی جمهوری اسلامی با موضوع زن و خانواده (139 . منصوب . مهربان . مواضع . موافقت . موافقت با شرایط عفو یا تخفیف مجازات تعدای از محکومان به مناسبت ع . موافقت با عفو تخفیف مجازات محکومان بمناسبت اعیاد قربان و غدیر تا . موافقت با عفو محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب در آستانه 12 فروردین . موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان زن . مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش (1390/08/19) . مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب ع . مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نظامی، انتظامی و بسیج استان خراسان شم . مراسم عزادارای اباعبدالله الحسین(ع) در حضور رهبر انقلاب از نگاه . مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) . مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) در حضور رهبر انقلاب . مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه ال . مراسم عزاداری شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه امام خم . مراسم عزاداری و سوگواری ام الائمه، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا س . مراسم غبار روبی مضجع شریف ثامن الحجج، حضرت امام رضا علیه السلام . مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) (1391/0 . مراسم مشترک دانش‌آموختگیِ دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسدار . مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه . مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای مدظله . مردم . مسئلت . مسئولان . مسئولیت . مخاطبان . مدت . مدعیان . که . کوزه عسل مرد که ریش‌های بلند و سپیدش را هوای سرد کوهستان به با . فرا . فرمودند. . فشارها . قوه . کردند. . کرده . هجران . هشتاد . هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به برخی اظهارنظرها وحتی توصیه‌ها درب . همراه . همراه، . نیروی . نیز . ها . نفر . نگاه آهو آهو از کجا فهمید باید از تو یارى خواست؟ از پناه تو ب . نمایشگاه . نمودند . موضوع . موضوع آزادی . موظف . موگابه . کار . کارگر . کارگری . کاروان . کاشت نهال در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری . کاشت نهال همزمان با هفته منابع طبیعی (1388/12/18) . کبری . همزمان . همه . همکاریهای . هیأت . هیات . نویسندگان . نیازهای . واد . وجدانهای . کتاب . ولادت . یادآور . یادمان . یام به مناسبت حلول سال 91 (1391/01/01) حضرت آیت الله خامنه ای ر . یام رهبر معظم انقلاب به کنگره بزرگداشت علامه قطب الدّین شیرازی . یک . یگانهای . کشور، . کشورهای . کشوری . کل . کلی . کلیه . کمک به ساخت مسکن محرومان همزمان با سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلا . کنار . کنگره . کنگره بزرگداشت . کنگره عظیم حج . کنگره میرزاکوچک خان جنگلی . کنونی . کردند. . کرد. . کردند، . کرده . دیدار مسئولان و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور . دیدار مسئولان و سفرای کشورهای خارجی با رهبر انقلاب در 17 ربیع ال . دیدار مسؤولان و محققان مرکز اسناد انقلاب اسلامی (1390/01/31) . دیدار مسئولان و کارگزاران نظام . دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب (1391/05/03) . دیدار مسئولان، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم ت . دیدار مسؤولان، کارگزاران و دست اندرکاران حج ابراهیمی (1390/07/11 . دیدار مسئولان، کارگزاران و دست اندرکاران حج ابراهیمی با رهبر معظ . دیدار مسعود بارزانی با رهبر معظم انقلاب (1390/08/08) حضرت آیت ا . دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی . دیدار معلمان و مسئولان آموزش و پرورش (1391/02/13) حضرت آیت الله . دیدار مهندسان – تکنسین ها و کارگران صنعت نفت (1390/01/08) . دیدار نخبگان جوان سراسر کشور تاریخ: 1392/07/17 بیش از هزار نخبه . دیدار نخست وزیر پاکستان و هیأت همراه . دیدار نخست وزیر ترکیه و هیئت همراه . دیدار نخست وزیر سوریه و هیأت‌ همراه‌ . دیدار نخست وزیر عراق (1391/02/04) حضرت آیت الله خامنه ای رهبر م . دیدار نخست وزیر عراق و هیئت همراه تاریخ: 1392/09/14 حضرت آیت الل . دیدار نخست وزیر عراق و هیأت‌ همراه‌ . دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب تاریخ: 139 . دیدار نمایندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی (1391/03/24) . دیدار نیروهای مسلح منطقه شمال کشور و خانواده های آنان . دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بویژه مردم استان ایلام . دیدار هزاران نفر از بانوان قرآن پژوه و فعال قرآنی (1388/07/28) . دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان خراسان شمالی . دیدار هزاران نفر از دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های شهدا (1 . دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان . دیدار هزاران نفر از طلاب و فضلای غیر ایرانی (1389/08/03) حضرت . دیدار هزاران نفر از طلاب، روحانیون، فضلا و اساتید حوزه های علمیه . دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در سالروز عید سعید غدیر (1 . دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی . دیدار هزاران نفر از مردم مؤمن و انقلابی آذربایجان شرقی (1388/11/ . دیدار هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش تولید کشور تاریخ: 1392/ . دیدار هیاتهای اعزامی از جانب رهبر انقلاب با جانبازان (1391/04/04 . دیدار وزیر کشور و جمعی از فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی (139 . دیدار وزیر، مسؤولان وزارت خارجه، سفرا و رؤساى نمایندگیهاى ایران . دیدار کارگردان، هنرمندان و عوامل تولید سریال حضرت یوسف علیه السل . دیدار کارگزاران فرهنگی و اجرایی حج (1389/07/17) حضرت آیت الله خ . دیدند . دیدار رهبر معظم انقلاب با شماری از جانبازان قطع نخاعی (1390/07/0 . دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروهای مسلح (1391/01/16) ح . دیدار رهبران گروههای جهادی و مبارز فلسطینی (1388/12/08) . دیدار روسای جمهور و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در جشن جهانی نو . دیدار سفرا و روسای نمایندگی های سیاسی ایران در خارج از کشور با ر . دیدار سه خانواده شهید قم (1389/07/29) حضرت آیت الله خامنه ای ره . دیدار سه خانواده شهید قم (1389/08/07) رهبر معظم انقلاب اسلامی د . دیدار شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در روز ولادت حضرت زهر . دیدار شرکت کنندگان در اجلاس بین المللی زنان و بیداری اسلامی (139 . دیدار شرکت‏ کنندگان در پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‏ ب . دیدار شرکت کنندگان . دیدار شرکت کنندگان در اجلاس بین المللی اساتید دانشگاههای جهان اس . دیدار شرکت کنندگان در سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم .

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 46
>> مجموع بازدیدها: 474322
» درباره من

اجازه نمی دهیم


» پیوندهای روزانه

پنکه خورشیدی ماشین [2]
هوالرزاق [1]
پاسخ درسهایی از قرآن [2]
مهدویت [1]
یا غیاث المستغیثین [1]
بچه مارکت [2]
لبیک یا مهدی [10]
بانک پروژه و پایان نامه دانشجویی [2]
داستانهای کوتاه و آموزنده بسیار زیبا,جالب [10]
با یه لبخند خرید کن [2]
کتب و مجلات روان شناسی [1]
کسب درآمد cn3 [1]
پایگاه اطلاع رسانی حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری [18]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری [14]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری [7]
[آرشیو(17)]

» آرشیو مطالب
مقاله
شعر
حدیث
عکس
داستان
مهر 89
شهریور 89
مرداد 89
تیر 89
خرداد 89
اردیبهشت 89
فروردین 89
اسفند 88
بهمن 88
دی 88
آذر 88
مرداد 88
پیام قدردانی دفتر مقام معظم رهبری از مردم شهر مقدس قم
دیدار پرشور هزاران نفر از بسیجیان استان قم
بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوز
دیدار مدیر و اعضای هیأتهای علمی مؤسسه آموزشی – پژوهشی امام خمینی
دیدار هزاران نفر از طلاب و فضلای غیر ایرانی (1389/08/03
دیدار جمعی از اساتید، فضلا و طلاب نخبه ی حوزه علمیه قم
دیدار صمیمانه و پرشور هزاران نفر از دانشجویان دانشگاههای استان
بازدید نمایندگان رهبر معظم انقلاب از بخشهای مختلف استان قم
دیدار مسئولان بخشهای مختلف استان قم
دیدار اعضای شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم
دیدار سه خانواده شهید قم
دیدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان
مجتبی خامنه ای اخلاقی ترین فردی است که در زندگی ام دیده ام
پیام نوروزی 1390 رهبر معظّم انقلاب اسلامی«مدظلّهالعالی
بیانات در حرم مطهر رضوی در آغاز سال
بیانات در حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90 -
زندگینامه حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای
خاطرهای از روز بیعت همافران با امام(ره)
قلّک بچههای دانشآموز و اشکهای امام(ره)
رهبر انقلاب از بازگشت امام(ره) به ایران میگویند
اخلاص و صفای شهیدنواب صفوی مرا مجذوب کرد
توصیه امام (ره) به آیت الله خامنهای در بیمارستان
پسر من به فدای شما
پاى تخته مى ایستادم و با دانشجویان حرف می زدم
ماجرای آشنائى رهبر انقلاب با شهید چمران
دیدار مهندسان – تکنسین ها و کارگران صنعت نفت
بازدید از طرحهای توسعه پارس جنوبی در عسلویه
دیدار جمعی از فرماندهان ارتش
فروردین 90
اردیبهشت 90
دی 90
مهر 92
شهریور 92
مرداد 92
تیر 92
خرداد 92
اردیبهشت 92
فروردین 92
بهمن 91
دی 91
آذر 91
آبان 91
مهر 91
شهریور 91
مرداد 91
تیر 91
خرداد 91
اردیبهشت 91
فروردین 91
اسفند 90
بهمن 90
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
بهمن 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
دیار عاشقان
بسم الله العلی العظیم
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
ولی امر مسلمین جهان امام مطلق سید علی س
کانون توحید زازران
حجت الاسلام والمسلمین یوسف ذوالفقاری آهنگ
شعله ی آواز
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
ازهردری سخنی-از هرکجا تصویری -در پارسی بلاگ
کوچ بلاگ -وبلاگ کوچ نهارجان یاکوچ خراشاد-درپارسی بلاگ
زمزمه نسیم
در سایه سار ولایت
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
خانه ویرایش و نگارش
کوچ بلاگ -وبلاگ کوچ نهارجان یاکوچ خراشاد-درپارسی بلاگ
ایران ابرقدرت فاتح
استاد بهزاد صنم پور
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
اهالی بصیرت
لیلای بی مجنون
پاسدار و عاشق ولایت
*** انـتـظـار ***
برادرم ... جایت همیشه سبز خواهد ماند
* گـــل نرگس *
سفیر عشق
رایان چوب
دلبری
افـــــســ❤ــونگـــ❤ــر
دوراهک
سکوت خیس
فانوس عشق
آشفته حال
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
● بندیر ●
مــــــــــــــبـــــــلِّــــــــــــغ اســــــــلـــام
سرباز ولایت
خورشید پنهان
مهندس محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
پرواز تا یکی شدن
منتظر
گلبانگ سربلندی-پایگاه تخصصی نماز
تکنولوژی با طعم دوستی
بهارانه
بهارانه
قران
پوشاک مردانه و زنانه، لباس های روز آقایان و خانم ها
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
دستگاه بادکش طبی بدن رفع خستگی و حجامت
بامبو
تیشرت و شلوارک لاغری
کارشناس ارشد اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
آفتاب گردون
آنلاین گلچین
دنیای آسان
راه روشن
لباس شخصی
اسپایکا
قدم بر چشم
نصف راه
فروشگاه بیستِ بیست
چرخ خیاطی
چلچلی من
توس مارکت
فروش اینترنتی
سلطان صاحبقرون
جذاب ترین ها
اشک می بارد زچشمم.شور شور است
► o▌ استان قدس ▌ o ◄
فاطمه معصومی
پرپر
نگارستان خیال
گنجدونی
میرسالار
سورپرایز
جغجغه‌
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
رقصی میان میدان مین
غیرت=عفت
بهترین نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری
وبلاگ شخصی حامد ذوالفقاری
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
شکوفه های گیلاس
منجی بشر
برلیان
Mystery
****شهرستان بجنورد****
مشاور
اسیرعشق
»حبیبی حسین«
...
عشق الهی
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
آقاشیر
اتشنشانی بنادر کشور
کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب
بهانه
صراط مستقیم
*نهانخانه جان*
وبلاگ بایدهلو باشد
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
نگاه خیس
گوهر کمال
بی تو ...
طراوت باران
نیمکت آخر
شباهنگ
آوای روستا
دل پرخاطره
جکستان
طلوعِ واژه
farzad almasi
فروشگاه جهیزیه و لوازم آشپزخانه فدک1
مسیر عرشیان
جنون قلم
زیرگنبد کبود
.: شهر عشق :.
کوچه روبرو
هواداران بیرجندی دکتر قالیباف
تک درخت
شعر و پیامک و ...
تراوشات یک ذهن زیبا
نقدونظر
پیامنمای جامع
دوســـتــــانه
بوی سیب
طریق یار
شاه یحیی و پیر میکده
آقاسیدبااجازه...

ما تا آخرایستاده ایم
**سکوت صعود تنهایی من**
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
کارشناس مدیریت دولتی
شهادت به روز
کاسل
برا یروز خوب
♥ کلبه دلتنگی من ♥
محقق دانشگاه
nazbano
مهاجر
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها
منطقه آزاد
ashura.shia.muharram
سلام شهدا
ابـــــــــــرار
گیاهان دارویی
دوستی و دوست یابی
کوهستان دیار عالمان
داستان های جذاب و خواندنی
گدایی ِ در ِ جانان به سلطنت مفروش
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
بغض تلخ
پد ضد عرق Underarm shild
تنها
پیام رهایی
سرزمین رویا
آناهیتا
دریای آبی
چون میگذرد غمی نیست
زبان انگلیسی
حلقه منتظران
پارسی نامه
گوناگون
فرمانده آسمانی من
ahmadreza
تمهیدات
یاران همیشگی امامت
دلداده
ایحسب الانسان ان یترک سدی
پرستاری 91
زندگی رسم خوشایندیست
مطی جون
مرام و معرفت
آواره
عاشقان ولایت قزوین
درس های زندگی
howza khan
قافیه باران
شهیدان مظلومند
عاشقتم
GLX MOBILE
محمدرضا جعفربگلو
شبستان
انتظار
برادران شهید هاشمی
گوچــــــــی جــــونم GUCCI
دل نوشته
هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها جوی آباد محله بختیاری ها
دلنوشته های یک فروند چریک
خلوتگه راز
خاکیهای آسمانی
فیزیک زیبا( آموزش به زبان ساده)
sajjad esmaili
patomat
زندگی شیرین
السلام علیک یاامیرالمومنین
اجتماعی .سیاسی.تاریخ
پرستوی مهاجر
زمزمه زمینی، لبیک آسمانی
...:اللهم عجل لولیک الفرج.:..
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
عمومی
دل پرخاطره
ترخون
دریایی از غم
درست و غلط
انتظار
ارواحنا فداک یا زینب
خاطرات کودکی
امیر محمد
معبرسایبری تاسوکی
❤ღمشکات نور الله ღ❤
برای عشق پایانی نیست
یاصاحب الزمان(عج)
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
راه فضیلت
مهاجر
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
هیئت انصارالمهدی
حمید49 انصارالمهدی(عج)
حدیث نفس
تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم
یادم تو را فراموش
فــــــقــــــط خــــــدا
داستان سرا
تاملاقات خدا ٰ ان تقوموا لله ٰ...
متین
پرسش مهر
نمونه سوالات متوسطه و پیش دانشگاهی و کارشناسی ارشد
ولایت
تنهاترین عاشق
فتح
یوزرنیم پسورد نود 32
Hunter
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
منتظـــــران شــــــــــهادت
سرود عرش
رویابین
ژیمناستیک الفبای ورزش جهان
مرکز استثنایی متوسطه حرفه ای تلاشگران بیرجند
از دانش تا هنر
اخراجیها
طوبای محبت
ترنم حضور
چی کار؟
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
وبلاگ عاشقانه ها|دوست دارم
طلبه ای خاکی
گنجگاه
طلبه های ونوسی
* روان شناسی ** ** psycology *
wizardry tolbar
واژه های باران
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز واحد خواهران
برو بچ ادبی
خط خطی های یک دخترروانی...
آه و دود
بچه هیات یا زهرا (س)
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

دل نوشته های یک دیلامی
منتظران مهدی(عج)
پاسخ مسابقات درسهایی ازقرآن
اسرائیل کودک کش، اسرائیل بچه کش، اسرائیل آدم کش، اسرائیل تروریست
منتظر باران
در ارزوی گمنامی
پایگاه شناخت اهل بیت و شیعه
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
جنبش مرگ بر آمریکا
دانلود و نقد کتاب
راه و راهنما، روان شناسی مرد و زن، Psychology of male and female
اسمان
آتش دل
شهید ابراهیم هادی
هیســــــــــ آروم بیاتو... خلوت ام نشــــکنه :(
هدف
سماتکــــــــه
اجتماعی
جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی
علمی/مدارات الکترونیک/تازه های فناوری اطلاعات
جوک ، اس ام اس ، عکس باحال
عشـ۩ـق یـ۩ـعنی یـ۩ـه پــ۩ـلاک......
all the more dear to me
عاشورای سرخ،انتظارسبز
دو دو(دایی) اری
Hunter

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب